La Podu Iloaiei se va înființa un serviciu de evidență a populației

Se citește în
1 minute
Ai citit

La Podu Iloaiei se va înființa un serviciu de evidență a populației

august 26, 2019 - 08:50
Publicat:

Urmare a inițiativei și demersurilor d-lui primar Constantin Gabi Istrate, Primăria Podu Iloaiei a primit aviz favorabil pentru înființarea unui serviciu local de evidență a populației. Acesta va deservi exclusiv locuitorii din Podu Iloaiei, Henci, Budăi, Scobâlțeni, Holm și Cosițeni, întrucât susținerea serviciului se face doar cu fonduri de la bugetul Primăriei Podu Iloaiei.
Teoretic, pe viitor, există posibilitatea ca acest serviciu să-și extindă activitatea și pentru alte primării din zonă, însă cu condiția ca respectivele primării să preia, proporțional, din cheltuielile aferente funcționării serviciului.

Avantajele noului serviciu din cadrul Primăriei

Urmare înființării acestui serviciu, locuitorii de pe raza Primăriei Podu Iloaiei nu vor mai trebui să meargă la Iași sau Târgu Frumos pentru eliberarea / prechimbarea cărții de identitate, unde, în prezent, trebuie să petreacă timp așteptând la cozi ori chiar să piardă mai multe zile pentru rezolvarea acestei probleme.

Avizarea înființării serviciului a venit din partea Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (București) care a trimis notificări favorabile către Primăria Podu Iloaiei, Consiliul Județean - Iași și Direcția Județeană de Evidență a Populației - Iași.
Drept urmare, în ședința de Consiliu Local, ce va avea loc vineri, 30 august, va fi înaintat spre aprobare un Proiect de Hotărâre ce va reglementa înființarea și funcționarea noului serviciu, după care vor demara procedurile de organizare, serviciul urmând a fi pus în funcțiune în cel mai scurt timp.

Mai mult despre:

Mai multe știri din: