INFORMARE privind acordarea tichetelor electronice de energie,conform O.U.G. nr. 35/30.06.2025
În conformitate cu dispozițiile art.2 din O.U.G. nr.35/30.06.2025, pentru consumatorii casnici de energie electrică aflați în situația de sărăcie enegetică s-a prevăzut acordarea unui sprijin material, prin acordarea de tichete electronice de energie.
Important!
Solicitarea se poate depune online din 20 august 2025 (aici EPIDS) sau prin reprezentanții oficiilor poștale sau ale primăriilor incepând cu data de 28 august 2025.
Beneficiari sunt:
– Persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
– Familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei.
Nu beneficiază:
– Persoanele care nu au domiciliul în România, sau care nu fac dovada că locuiesc în România;
– Persoanele care nu au un act de identitate valabil;
– Persoanele care beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private.
Veniturile care se iau în calcul:
– Venituri din pensii acordate din sistemul public de stat sau sistemele neintegrate sistemului public de pensii;
– Veniturile din drepturi acordate în baza legilor speciale, plătite de casele de pensii sau casele sectoriale;
– Venituri din indemnizația socială pentru pensionari;
– Venituri din activități independente;
– Venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
– Venituri din salarii și asimilate salariilor;
– Venituri din cedarea folosinței bunurilor;
– Venituri din investiții;
– Venituri din jocuri de noroc;
– Venituri din alte surse.
Calculul veniturilor:
Se totalizează toate veniturile persoanei singure/familiei și se împarte la numărul de membri.
Solicitarea se poate depune online din 20 august 2025 sau prin reprezentanții oficiilor poștale sau ale primăriilor incepând cu data de 28 august 2025
Tichetele electronice de energie:
– Sprijinul este de 50 de lei, lunar, pentru un singur loc de consum al energiei electrice (Buget de Stat).
– Se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru al familiei care este major (familie – soțul, soția precum și alte persoane, indiferent dacă între acestea există sau nu relații de rudenie, care locuiesc la același loc de consum).
– Solicitarea se depune online, într-o aplicație informatică ce va fi dezvoltată de către STS, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței (termen maxim – 30 august 2025).
– Solicitarea se poate depune și prin reprezentanții oficiilor poștale sau ale primăriilor, care vor asigura suportul logistic și de personal calificat pentru încărcarea formularelor completate în aplicația informatică.
– Beneficiarii venitului minim de incluziune nu au obligația de a depune solicitări, evidența lor va fi oferită de către primării.
– Solicitările de acordare a sprijinului se înregistrează începând cu data operaționalizării aplicației EPIDS.
Sprijinul se utilizează pentru plata facturilor de energie electrică aferente locului de consum declarat și validat.
Pentru a beneficia de sprijin începând cu luna iulie 2025, solicitanții au obligația de a se înscrie în aplicație (EPIDS), în termen de 30 de zile de la operaționalizarea aplicației informatice.
După expirarea acestui termen, sprijinul se va acorda cu luna depunerii solicitării în aplicația EPIDS, dacă sunt îndeplinite condițiile de acordare.
Pentru a vă inscrie in aplicație accesați linkul EPIDS
Distribuția tichetelor
Titularul primește tichetul electronic la adresa de e-mail furnizată în cerere, în momentul validării îndeplinirii condițiilor de acordare a sprijinului în aplicația EPIDS.
Dacă s-a solicitat emiterea tichetului electronic de energie în format fizic, acesta se transmite destinatarului în termen de maxim 15 zile lucrătoare de la validarea în aplicația informatică.
Drepturile și obligațiile beneficiarilor
– Să utilizeze sprijinul pentru a efectua plăți pentru decontarea facturilor de energie electrică;
– Să nu utilizeze sprijinul pentru efectuarea de plăți pentru un alt loc de consum față de cel solicitat;
– Să nu tranzacționeze/să înstrăineze tichetul de energie.